środa, 1 listopada 2017

Nóż ceramiczny rękojeść

Noże ceramiczne są ostatnio bardzo modne, lecz jak to bywa z modą często jest przereklamowana. Tak też było z nożem, który kupiliśmy na próbę, jest ostry, ale który z stalowych noży nie jest równie ostry. Wad noże ceramiczne mają bardzo wiele: nie można ich ostrzyć, są wrażliwe na upadki z wysokości lub/i jakiekolwiek uderzenia. Dodatkowo na dzień dobry plastikowa rączka posiadanego noża pękła i dopadła mnie potrzeba dorobienia drugiej. Rękojeść wykonałem z drewna sosnowego, ponieważ klejenie plastikowej nie podobało mi się. Kupiłem listeweczkę w Nomi, obejrzałem parę filmików na youtube m.in. Trollsky’iego, który robi świetne noże. Oprawa składa się z dwóch części, w których wnętrzu zrobiłem wcięcie na ostrze, następnie skleiłem połówki oraz ostrze żywicą epoksydową. Drewno strugałem nożykiem gdyż było bardzo łatwe w obróbce, później szlifowanie papierem ściernym i zabezpieczyłem olejem roślinnym. Musiało być szybko i tanio, dlatego nie kupowałem żadnych dodatkowych specyfików do konserwacji, ale mam dwa kolejne ostrza tym razem stalowe i gdy tylko najdzie mnie wena zrobię coś innego - bardziej ciekawszego;)

Polecane linki:
http://www.youtube.com/user/Trollskyy

Nowe życie nowego noża
Drewno ma niewątpliwie swój urok:)
Przed natłuszczaniem olejem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz